ANBI - Stichting Restauratiefonds Pieterskerk - RSIN 816788121

Stichting Restauratiefonds Pieterskerk is geregistreerd als een Culturele ANBI. Giften aan de Stichting zijn voor 125% aftrekbaar in de inkomstenbelasting.

Verantwoording 2020

Officiële naam en publiek bekende naam

Stichting Restauratiefonds Pieterskerk

KVK en/of RSIN nummer

Post- of bezoekadres

secretariaat: Meerkoet 1, 1722 JE Zuidscharwoude

Doelstelling

Het verwerven en beheren van gelden ten behoeve van het groot-onderhoud aan het kerkgebouw: de Pieterskerk te Zuidscharwoude, ook wel genaamd de Kooger Kerk, met inbegrip van het daarin aanwezige Van Dam orgel uit 1881, echter met uitzondering van de toren, die gemeentelijk eigendom is.

De hoofdlijnen van het actuele beleidsplan

In het Beleidsplan stelt het bestuur zich ten doel om lopende het jaar de gehele kerk, zowel binnen als buiten, in goede staat te houden. De richtlijnen hiervoor staan omschreven in het zeer uitgebreide 2-jaarlijks opgemaakte onderhoudsrapport van de Provinciale Monumentenwacht waarin vermeld staat in welke staat de verschillende onderdelen van het Rijksmonument zich bevinden. Na het opvragen van een offerte wordt vervolgens het werk uitgevoerd door aannemer en schilder.

Bestuur en beloningsbeleid

Reyn B. Lont - voorzitter, Jan A. Jong - secretaris/penningmeester, Leden: Piet Kok, JanWillem Parigger

Activiteitenverslag

In 2020 heeft het bestuur zich voornamelijk bezig gehouden met zaken die het onderhoud van de kerk en het bijgebouw betreffen. Een onderdeel daarvan was het beoordelen van die proefvlakken op de muren die in 2015 met het middel Thermoshield behandeld waren. Deze vlakken bevinden zich In de kerk, bij de trap naar de orgelgalerij en de Predikantenkamer en voorts buiten aan de noordzijde, het eerste muurdeel vanaf de toren tot aan de eerste steunbeer. Het zal nog enige jaren duren voordat er een conclusie getrokken kan gaan worden.

Financiën

Inkomsten 2020				uitgaven 2020