Concerten in de Kooger Kerk

Agenda 2024

Lees hier over online reserveren

NB voor reserveren voor orgelconcerten zie www.zingenenzo.com

Datum Aanvang Persoon of Groep Soort muziek of zang
zo. 7 januari 12.00 u. Harmonie Excelsior Nieuwjaarsconcert
zo. 28 januari 15.00 u. ‘FADANGO’, FADO & TANGO IN ONE CONCERT! Fado + Tango
zo. 11 februari 14.00 u. Balkanswingband Sultan Muziek van de Balkan, Turkije, Armenië en Israël
zo. 25 februari 15.00 u. Accordeonkwintet Virtuosa Helaas wegens ziekte geannuleerd
vr. 15 maart 20.00 u. Jaap Zwart, vervangt zieke Jos van der Kooy Orgelconcert
za. 16 maart 20.00 u. Geestmerzangers en Dylan Donia Orgelconcert, koor- en samenzangavond
zo. 24 maart 15.00 u. Trio PiCeVo
vr. 5 april 19.00 u. Veelgoeds i.s.m. Klanktuin Klankreizen: geleide meditatie en helende klanken
zo. 14 april 14.30 u. Gemengde Zangvereniging “St. Caecilia” Voorjaarsconcert

Contact concerten
Ria Saive
tel. 0226-340 208 / 06-141 61 843

zondag 7 januari - 12.00 uur - Harmonie Excelsior - Nieuwjaarsconcert

Harmonie Excelsior opent het jaar in de Kooger Kerk met haar traditionele Nieuwjaarsconcert onder leiding van de enthousiaste dirigent Jan van der Plas.

Het concert bevat een gevarieerde mix van verrassend verschillende muziekstijlen. Naast klassiek en stukken die ook door het Wiener Philharmoniker worden gespeeld, staat er ook populaire muziek op het programma die heel toegankelijk is voor een breed publiek.

Naast de aftrap van weer een muzikaal jaar is dit concert traditiegetrouw ook het moment om elkaar een goed Nieuwjaar toe te wensen en even bij te praten. Dit onder het genot van een kop koffie of thee na afloop van het concert.

Aanvang concert 12:00 uur. De toegang is gratis. Collecte bij de uitgang.

Kijk ook voor info op info@harmonieexcelsior.com, website harmonieexcelsior.com ,en op onze facebookpagina.

zondag 28 januari - 15.00 uur - ‘FADANGO’, FADO & TANGO IN ONE CONCERT!

Wij touren op dit moment met de band Fadango door Nederland met ons theaterconcert Fado & Tango - ‘Amor y Pasión’ Spicy, Melancholy & More in one concert!. Laat je verleiden met ontroerende en opzwepende klanken tijdens een muzikale reis die de ziel raakt en de zon laat schijnen!

Bij Fadango is het vertrekpunt de Portugese fado, die op eigenzinnige wijze samenvloeit met de sensuele Argentijnse tango en andere stijlen. Juist deze grensoverschrijdende interpretatie maakt dit gepassioneerde ensemble bijzonder rijk. In prachtige composities bezingt Jeannine Flores vol vuur en hartstocht de pieken en dalen van het leven. De musici die deze veelzijdige zangeres temperamentvol begeleiden, behoren tot de top binnen dit genre en nemen het publiek mee naar de cafés van Buenos Aires en de kroegen van Lissabon. Dit alles maakt Fadango tot een hartverwarmende sensatie die naar meer smaakt!

Jeannine Flores, de zangeres van ‘Fadango', betovert haar publiek met haar warme temperamentvolle stem. Zij vuurt met haar zang de virtuoze gitarist Mirek Walton aan. Gerard van Duinen zorgt op zijn bandoneon voor het vuurwerk bij de mooie, donkere sfeer van de contrabas van Suze Stiphout.
Zij brengen eigen composities en nummers ten gehore van onder andere: ‘Astor Piazzolla', ‘Christina Branco’, ‘Madradeus’, ‘Amália Rodrigues', 'Mariza'.

Meer informatie kunt u vinden op
fadango.nl en YouTube
Klik hier voor een foto van een eerder optreden in de Bullekerk in Zaandam.

Aanvangstijd: 15.00 uur Entree: € 20,-

zondag 11 februari - 14.00 uur - Balkanswingband Sultan

Sultan werd opgericht in 1984 door een aantal enthousiaste muzikanten die hun sporen in de internationale volksmuziek reeds hadden verdiend. Sultan slaagde erin zich in korte tijd een goede positie te verwerven in het folklorecircuit van zowel binnen- en buitenland en werd een graag geziene orkest bij volksdansbals, folkcafe´s, danscursussen, en als begeleidend orkest van diverse theaterdansgroepen.

Het repertoire van Sultan is hoofdzakelijk afkomstig uit het Balkangebied, met name Bulgarije, Griekenland, Roemenië, Hongarije, het voormalige Joegoslavië en Albanië. Ook de muziek uit landen met etnologisch banden zoals Turkije, Armenië en Israël speelt een belangrijke rol in het repertoire van sultan. Daarnaast spelen zij ook diverse Jiddische en Klezmer melodieën, die hun oorsprong in hetzelfde gebied vonden.

De grote ervaring en kennis die de groep in de loop der jaren heeft opgebouwd in het spelen en analyseren van internationale volksmuziek, het samenspelen met de grote meesters uit de betreffende landen en de vele reizen die zij daar maakten, heeft Sultan geďnspireerd om gebruik te maken van zowel traditionele als moderne muziekstijlen. Zo wordt een prachtige Jiddische ballade in al haar harmonieuze eenvoud gebracht, maar wordt een Bulgaarse ‘Rutschenitsa’, volgens de hedendaagse opvatting van bruilofts-orkesten aldaar, voorzien van Jazzy riffs en improvisaties.

Sultan bestaat uit de volgende muziekanten:
Joris van Beek Viool en mandoline
Ellen Boers Zang
René Gosse Darbuka, tapan, def, snare-drum
Jelle van Herwijnen Diverse snaarinstrumenten en zang
Stef Koopman Accordeon
Bert Kruijer Klarinet, saxofoon, fluit en mandoline
Willem Raadsveld Contrabas
Wij wensen u veel luisterplezier !!!
Aanvangstijd: 14.00 uur
Entree: € 15,-